Tiara Beach/Ilham Resort PD - 2

8/2/2009











9.00 Kita pergi jalan-jalan sekitar tiara dengan ayah. Ibu kata semua sepupu kita nak datang mandi-manda ke tiara, so kita tunggu diorang la dulu. Kita singgah kedai game yang ada kat tiara tu. Tiba-tiba ibu datang ke tempat game tu. Ibu kata semua orang dah datang dan dah turun mandi. Ooo... tak tunggu kita ye. Kita pun balik ke bilik, tukar baju dan ikut mandi sama. Ayah tak ikut mandi. Ayah kata nak pergi isi minyak kereta sambil beli suratkhabar. Tak kisahlah... Kita mandi sampai pukul sebelas agaknya, then naik ke bilik. Bilik ni ayah kata orang panggil studio. Dia macam bilik hotel biasa, cuma besar sikit. Ada living area yang boleh jadi tempat duduk melepak tengok tv.













12.30 Lepas kita dengan sepupu-sepupu kita mandi, Maklong, Paklong, Acik, Acik Farid dan Hasib balik ke Ilham. Sepupu yang lain tinggal dengan kita kat tiara. Ayah dan ibu bawak kitorang jalan-jalan semula kat sekitar kawasan tu sebab pagi tadi tak sempat nak jalan semua. Mula-mula kami semua pergi ke kedai game atau dinamakan oleh pihak resort tu Game Room. Ibu bagi beberapa keping token setiap orang, boleh pilih nak main apa. Dalam Game Room tu juga ada tempat karaoke. Ayah kata jamban karaoke he he. Kita pun try juga, so kita dan sepupu semua sekali dengan ibu dan ayah seramai 8 orang masuk nyanyi dalam jamban tu. Lepas nyanyi tu kita jalan ke reception area. Ada kedai cenderamata kat situ. Ayah belikan setiap sorang dari kami satu lolipop, tapi bukan yang besar sangat la. Ayah kata kalau besar sangat nanti tak habis, kalau habis pun nanti gigi-gigi kami pun ikut habis juga. Sekitar tiara ni selain game room tadi ada kedai cenderamata (tempat kami beli lolipop tu), ada sewa basikal, ada kids activity centre (dalam ni ada inflatable castle), ada tempat dart & ping-pong, ice-cream hub, sauna ikan, sauna, gym, wayang dan juga 2 restaurant. Kat luar tu pulak ada cafe, restaurant tomyam dan kedai runcit.










16.30 Yang lain lain kecuali Atuk dan Wan datang. Diorg mandi lagi kat Tiara ni. Ibu dan ayah pun mandi sama. Kitorang berendam sampai dekat senja. Lepas mandi diorang semua balik ke Ilham.

20.00 Kita, ibu dan ayah pergi ke Ilham pulak. Ibu hantar kita je lepas tu keluar balik dengan ayah. Kemudian ibu dan ayah datang semula bawak makanan. Ada padprik campur, telur bistik/beefsteak?, kerabu tauge, tomyam campur, sup daging, so its Dinner time! Tak lama lepas makan kami balik semula ke tiara, masing-masing dah mengantuk.
Labels: edit post
0 Responses