Sungai Langat

1 Jun 2011
Mula-mula kami plan nak pergi mandi sungai dengan Mak Long, Fitri, Iqmal, Ajai, Mak Su, Blinking, Acik, Hakim, Hadi & Hasib. Tapi Wan tak bagi MakSu & Humairah pergi, jadi Acik takde sesiapa nak bawa. Jadi cancel lah. Tapi petang tu tiba-tiba aje ibu dan ayah kata jomlah kita pergi dengan Mak Long dan anak-anaknya. Jadi kami ke rumah MakLong menjemput MakLong, Fitri, Iqmal & Ajai untuk sama-sama pergi mandi sungai.

Tempat ni kami tak pernah mandi lagi, baru survey beberapa minggu lepas. Jauh juga tempat tu. Dalam sejam juga dari rumah. Kami tiba pun dah lewat, dah pukul 4 lebih. Tak tunggu lagi, kami pun start berkubang. Sungainya lebar dan airnya deras, takut juga mula-mula tu. Dah lama mandi, barulah confident. Tengok la aksi 'menyelamat' di bawah.








Puas mandi kami pun bersiap untuk balik. Sebenarnya tak puas pun, tapi dah lewat petang dan sebab tempat tu jauh ke dalam, rasa macam dah nak malam. Kami singgah sembahyang maghrib kat area Kampung Jawa batu 18 sebelum menyambung perjalanan ke destiniasi jalan-jalan cari makan kami, Sri Nikat Sungai Lui. Kami dah pernah bawak Acu, Uncle Edy, Maksu & Paksu ke sini dulu, sekarang turn MakLong dan anak-anak pulak. Bon Apetite!






Pada 5 Jun 2011 kami repeat lagi pergi tempat mandi tadi. Kali ni Mak Long dan Pak Long sekeluarga, Acik dan Acik Farid sekeluarga join sekali. Kami semua sewa satu chalet disitu untuk berehat dan masak barbeque. Atuk, Wan, MakSu dan Humairah pun singgah sekejap petang tu
Labels: edit post
0 Responses