Ibu & Ayah Memilih

5 May 2013

Dalam pukul 8 ayah kejutkan kita, kita taknak bangun lagi sebab hari ni hari Ahad. Lepas tu ibu pulak kejut. Ibu suruh kita ikut ayah dan ibu pergi mengundi. "Mengundi??" Dah lama dengar tu, dekat sebulan dah. Bendera pun ada banyak sepanjang jalan. Ayah pun dah cerita pasal Barisan Nasional yang dalamnya ada Umno, MIC, MCA dan lain-lain lagi. Pasal Pakatan Rakyat yang ada PAS, DAP dan PKR dalamnya. Serta calon bebas yang boleh ada ramai tu. Pasal lambang dacing, bulan bintang, roket, rumah, kunci, pokok dan sebagainya. Tapi malas laa... pagi lagi ni, sedap tido. Tapi oleh sebab ibu & ayah mengundi di rumah lama atuk, maka kita terpaksa ikut. Jauh tu, takut pulak tinggal sorang-sorang. Lagipun ibu janji lepas mengundi kami akan ke rumah atuk.

Ayah bagitau yang pilihanraya akan datang adalah ketika kita tingkatan 5, lama lagi. Baik ambik peluang tengok sekarang. Jadi ayah bagi kita kamera untuk ambik gambar. Kita jadi kameraman hari ini

Ini di sekolah Hulu Kelang, tepi MRR2 sebelum sampai Zoo Negara
Alamak jam la pulak...





Ni pulak dekat Giant Hulu Kelang, jalan masuk ke SK Taman Permata tempat ibu & ayah nak mengundi. Dulu ayah dan ibu duduk area sini kat rumah atuk. Sekarang rumah tu MakLong duduk.


Ayah kata Lion King


Ini pula di Tempat Mengundi SK Taman Permata. Ayah & ibu suruh ambik gambar banyak-banyak, tapi kita takut la. Boleh ke ambik gambar dalam ni? Polis ramai ni.

Takyah semak, ibu dah semak kat sms.

Terserempak dengan MakLong & AcikFarid, tapi time ni AcikFarid dah balik


Turun Harga Petrol

Hapuskan Tol & dapat air mineral free sebotol..


Lepas selesai ibu dan ayah mengundi, kami ke rumah atuk di Selayang. Dalam perjalanan kita tanya ibu 
"Ibu pilih yang mana?".
Tapi ibu taknak jawab ibu kata undi adalah rahsia. Kita tanya banyak kali, ibu kata nanti balik dari rumah atuk baru ibu bagitau. Kita tanya ayah pulak, ayah kata "Ayah memilih untuk mengundi!". Haih...

Ini pula kat Selayang, on the way nak ke rumah atuk. SK Taman Selayang ke apa camtu..





Diorang ni ada 3 orang je...


Dekat sekolah Hakim yang dekat dengan rumah atuk ni pun tempat mengundi juga. Tapi kita dah malas nak ambik gambar. Macam dah banyak sangat gambar.
Bakal Adun Kuah

Apa-apa pun, kata ibu:
Undi sapa la agaknya tu???

1 Response
  1. Kenapa mak long nampak lebar sangat, GEMUK....huhuhuhu bestlah gambar yang last tu, terbaek.....