Escaping The Jerebu

23 Jun 2013

Atas alasan nak melarikan diri dari jerebu di Kuala Lumpur & Selangor, kami bersama keluarga Acik & keluarga MakSu telah pergi ke rumah TokNan & WanAni di Pilin, Rembau, Negeri Sembilan. Best pergi sini, ada suasana kampung, ada kolam ikan yang boleh dipancing, pendek kata seronok la. Atuk dan Wan ni sebenarnya duduk kat Selangor juga, dekat je dengan rumah kita. Tapi bila hujung minggu atau cuti, mereka akan balik ke rumah di kampung ni.


Panas hari tu, memancing dari dangau je!


Yang tak memancing pun lelepak sama.

Alahai...

Walaupun ikan ternakan/peliharaan dah hampir pupus namun
species liar seperti puyu & haruan masih meriah dan bersaiz besar



Singgah minum sebelum memasuki tol senawang.

Harraz belajar guna straw!
Labels: , 0 comments | edit post

Sotong Angkasa

16 Jun 2013

Balik dari iCity tu kita bersembang dengan MakSu pasal sotong kurita dan sotong kangkung yang kami makan di Restoran Pak Su tadi. Tak lama tu masa di highway tetiba kami ternampak sotong terbang.

Ayah tanya nak pergi tengok ke. Kami semua setuju, jadi ayah keluar di persimpangan Putra Heights. Cari padang kat situ dan jumpa tempat orang bermain layang-layang ni. Rasanya takde acara apa-apa pun, diorang saja suka-suka main kat situ. Orang jual layang-layang pun ada. Lama juga kita 'layan' layang-layang tu; ada la dalam setengah jam

Segerombolan sotong angkasa!


Sapa hensem, kita ke sotong?



Kucing nak kejar soton'



Humairah 'atot', dok dalam kereta je.

Ingin ku gapai, tangan tak sampai...


Sukarelawan 'medic' untuk layang-layang.

Tapi dah beyond repair...

Labels: , 0 comments | edit post

Trick Art Museum - Revisited

16 Jun 2013


Haritu ibu kata nak pergi lagi Trick Art Museum ni. Tetiba dalam 10 hari je dah jadi kenyataan. Kali ni kita pergi beramai-ramai. Ayah ikut; Maksu, Humairah & Harraz pun ikut; Achik sekeluarga pun ada iaitu Achik Farid, Hakim, Hadi & Hasib. Kali ni kita letak gambar berami-ramai je la ye...


Gambar Sebelah: Ramainya.... Anjat Boboi!



Hakim: With the power of smile...


Biasa ni boya ni nak makan budak ni... Babab dia!


Segar dari ladang... takyah rebut-rebut.


Omigosh!!!






Kami keluar dari muzium tu sebab ramai yang dah lapar. Oleh sebab takde plan nak ke tempat lain dalam tu, kami keluar dari iCity tu. Kami pergi makan dekat office ayah dulu; nama kedai tu Restoran Pak Su (bukan PakSu Shahrol). Lepas makan tu kami ke Masjid Tun Uda untuk sembahyang Zohor sebelum berpecah balik ke rumah. MakSu, Humairah & Harraz ikut kita balik sebab nanti PakSu akan ambik diorang kat rumah kita.
Labels: , 0 comments | edit post

5D Movie, Stars Archery & The Jurassic Ice Age Adventure @ I-City

6 Jun 2013

Selepas selesai di Trick Art Museum (last entry), kami sambung ke tempat-tempat menarik lain di iCity ni seperti 5D Movie (takde gambar), tempat memanah Stars Archery serta pameran dinosours yang hmmm... tak menarik sangat The Jurassic Ice Age Adventure. Nah gambar..

Tengah tunggu masuk 5D Movie



Robin Mirul





Ke Laut..

Ada aiskrim paddle pop ke dalam ni?

Apa la t-Rex ni, tak seram pun...






Labels: , 0 comments | edit post